čtvrtek 3. září 2009

Jak jsem nikdy nevyrobil žádného robota

Ti z Vás, kdo čtou Hospodářské noviny a zejména pak jejich víkendovou přílohu, čeká dneska Pán robotů - rozhovor se mnou o umělé inteligenci, multi-agentních systémech a budoucnosti v robotice. Oceňuji trpělivost pana redaktora, se kterou rozhovor připravoval a jeho profesionalitu. Pracovalo se mi s ním velmi dobře.

Rozumím tomu, že je v spoustě případech potřeba použít nadsázku, aby jinak nudné téma dokázalo přitáhnout čtenáře. Například proto jsem nakonec souhlasil s fotografií, kde vypadám jako bych propagoval Starbucks, nebo přistál z Marsu.

Nicméně upoutávka na přední straně vydání, která motivuje čtenáře příslibem vyprávění o tom jak jsem vyrobil robota pro U.S. Army, je zavádějící a extrémě nepřesná. Pozorný čtenář bude zklamán a zmaten a bude si říkat, že je škoda, že vyprávění o americkém válečném robotovi se muselo redakčně krátit. Chci všechny, komu se vydání dostalo do roky ujistit, že jsem nikdy žádného robota pro U.S. Army ani pro nikoho jiného nevyrobil.

Stejně tak název rozhovoru jsem neautorizoval. Nevlastním žádné roboty, kteří by hrály skvělou ligu. V rozhovoru jsem chválil laboratoř mobiliní robotiky na naší katedře, které dosahuje v robotice dobrých úspěchů. Ačkoliv jsem si dával velmi dobrý pozor, abych se nechlubil žádným jiným než vlastním peřím, nebylo to nic platné.

Hezké čtení

Michal Pěchouček

Žádné komentáře:

Okomentovat