pondělí 4. dubna 2011

Student OI Altaibayar Tseveenbayar - vyherce jedne z kategorii souteze Microsoftu - o tom, jaka byla jeho cesta k vyhre... :-)


Altaibayar Tseveenbayar (student OI) ziskal v soutezi Microsoftu (o nejlepsi open source aplikaci) oceneni za nejstahovanejsi aplikací za svuj projekt Foursquare pro pouziti na Windows Phone 7.

Programovani pro mobilni telefony a obecne pro embedded zarizeni je jednim z mych konicku.
Myslim si, ze jednou mobilni telefony nahradi vsechnu techniku (myslel jsme si to jeste driv nez vysel iPhone, ktery prakticky odstartoval mobilni BOOM, takze mi Steve vlastne cte myslenky ;-), co si clovek nosi s sebou (asi krom protezy a kardiostimulatoru). Posledni dobou se take mluvi o NFC, takze nakonec nebudu muset mit klice, ani penezenku...

Od doby Windows Mobile 2003, kdy jsem se poprve setkal s programovanim pro mobilni telefony, se toho hodne zmenilo. Driv se psalo zvlast pro Nokii, Siemens, tehdy jeste Sony, a take jeste Ericsson, nejen to, take sama Nokia byla rozdelena na S30, S60, S90. Dnes je situace lepsi. Jsou 3 hlavni hraci a kazdy nabizi skvele nastroje pro vyvoj prave pro jejich platformu.

Kdyz MS vydala vyvojove nastroje pro jejich novy Windows Phone 7, chtel jsem si prolitnout, co je noveho. A protoze programovat neco jako “produkt (hotovy, rovnou pouzitelny…) ” je vzdycky poucitelnejsi nez Hello World, rotujici krychle, nebo tutorialy “za 7 dni programatorem v XXX”, tak jsem si rekl, ze budu delat databazi POIu (Point of Interest). Zacal jsem to programovat jako dalsi funkcionalitu do jiz existujiciho projektu Foursquare. Foursqaure je oblibena hlavne v USA a obdobna sluzba v Evrope je Facebook Places.

Moje funkcionalita narozdil od foursquare nebyla zamerena na otagovani sve pritomnosti v nejakem komercnim podniku (chapej bar, restaurace, disco…), ale je jakymsi digitalnim pruvodcem. Podle vasi pozice se na mape zobrazi turisticke atrakce kolem vas a mate moznost si o tech atrakcich precist neco zajimaveho.

V tu dobu firma MS vyhlasila soutez opensource projektu “Ukaz se”, tak jsem se zaregistroval a pak jsem na to zapomnel a pracoval po vecerech na foursquare. Jednoho dne mi prisel e-mail, abych si pripravil nejake slajdy a prisel jim to odprezentovat…. Tot cely muj pribeh (a zisk notebooku v hodnote 30tis., proc ne?! pozn. VS)

Žádné komentáře:

Okomentovat