pátek 3. června 2011

Michal Pěchouček - Z Los Angeles zpátky v Praze

V pondělí jsme přiletěli po intenzivních 3 měsících strávených v Los Angeles, druhém největším městě USA. S rodinou jsme se na chvíli stali obyvateli Kalifornie, krásné země, nejlidnatějšího amerického státu a osmé největší ekonomiky světa. Pracoval jsem na University of Southern California. Místní department počítačových věd (Computer Science) byl v roce 2010 podle žebříčku ARWU vyhodnocen jako sedmý nejlepší na světě.

Pro mou duši i kariéru bylo velmi obohacující spolupracovat se skupinou mladých doktorandů (převážně z Asie) na výzkumných projektech. Ty se týka
ly herně-teoretického modelování problémů počítačové bezpečnosti nebo plánování patrol revizorů v městské hromadné dopravě. Profesor Milind Tambe, který mě pozval, patří mezi nejznámější výzkumníky v oblasti agentních systémů a proslavil se mimo jiné plánováním kontrol pasažérů na letišti v LA nebo umisťováním maršálů (ozbrojených pasažérů), kteří mají chránit letadlo v případě teroristického útoku.

LA není tak ošklivé, jak fanoušci velikého jablka (New York) s oblibou tvrdí. Město je z jedné strany obklopené horami, z druhé ho lemuje nádherný Tichý oceán. To celé vytváří skutečně impozantní kulisu. Během pár hodin dojedete do pouště, slavných kalifornských vinic nebo sekvojových hájů. A celebrity? Na ty si každý časem zvykne (jedinou celebritu jsem potkával pravidelně ráno v zrcadle -:)).

Jsem v Praze jen několik dnů a už se mi po Kalifornii začíná stýskat. Útěchou mi budiž fakt, že mě za měsíc poletí vystřídat jeden z mých doktorandů - Ondra Vaněk. Pojí nás nejen zájem o teorii her a její aplikaci v bezpečnostních doménách, ale také ipravenost běhat vždy a všude. Já jsem si při tréninku na LA Marathon propíchl chodidlo o strašidelné bodáky, které se v Americe vyskytují na parkovištích a zabraňují tím vjezdu do jednosměrky. Místo LA maratónu jsem nakonec běžel poměrně kopcovitý Palos Verdes Marathon, kde jsem se umístil na pěkném 77. místě (dlužno dodat, že z asi 200 běžců:). Ondra o víkendu běží Maraton v Novohradských horách - tak mu držte palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat